La stagione

Il Tabarro

Giacomo Puccini

  • Premiere mondiale
  • Metropolitan Opera din New York, 14 decembrie 1918
  • L'Opera Romena Craiova Premiere
  • 14 august 2021
  • Tempo di Lunghezza
  • Aproximativ o oră
  • Menzioni
  • Spectacol în limba italiană cu supratitrare în limba română

Operă într-un act de Giacomo Puccini

Libretul de Giuseppe Adami, bazat pe piesa de teatru „La houppelande” a lui Didier Gold
 

PREMIERĂ

Spectacol susținut de Opera Română Craiova pe scena Teatrului de Vară,
în cadrul Festivalului Internațional Elena Teodorini, ediția a XVII-a

 

 

Regie artistică: Chris Catena (Italia)
Asistent regie artistică: Arabela Tănase
Scenografie: Răsvan Drăgănescu
Conducerea muzicală: Dumitru Cârciumaru
 

 

DISTRIBUȚIE:

Michele – Ioan Cherata

Giorgetta – Renata Vari

Luigi – David Baños (Spania)

Tinca – Francesco Napoleoni (Italia)

Talpa – Dragoș Drăniceanu

Frugola – Antonela Barnat (București)

Vânzătorul de canzonette – Petrișor Efrem

Doi îndrăgostiți – Corina Vlada, Petrișor Efrem

 

Orchestra și Corul Operei Române Craiova



Concert-maestru: Meda Stanciu
Maestru de cor: Lelia Candoi
Pregătirea muzicală: Corina Stănescu, Maria Cristiana Stan
Sufleur: Viorica Tomuș
Regie tehnică: Mihaela Grama
Sonorizare: Sorin Tican, Bogdan Martin
Maestru de lumini: Roberto Bujor
Machiaj/coafură: Ioana Boicea, Andra Stanciu

 

 

Acțiunea se desfășoară la Paris, pe un șlep de pe Sena, la începutul secolului XX.

Giorgetta trăiește cu gândul la vremurile trecute, când se bucura de libertate, de strălucirea Parisului și de vechii ei prieteni, în timp ce prezentul îi oferă doar o viață de sărăcie, alături de un soț pe care nu îl iubește, în peisajul dominat de figurile barcagiilor și hamalilor parizieni.

Pe șlepul lor, Michele și Giorgetta stau de vorbă, hamalii muncesc. Luigi, amantul Giorgettei, cel mai tânăr dintre hamali, suportând din ce în ce mai greu duplicitatea și sărăcia, își anunță șeful că intenționează să plece.

Rămași singuri, Luigi și Giorgetta își amintesc clipe frumoase din iubirea lor. Își mai dau o ultimă întâlnire, semnalul fiind un chibrit aprins.

Michele își dă seama că soția lui nu îl mai iubește, îi reproșează acest lucru, dar ea, învelită în mantaua lui, îi răspunde evaziv și pleacă. Michele, singur, nervos și cu frământările lui, își aprinde pipa cu un chibrit fără să realizeze că dă astfel semnalul așteptat de Luigi. Îl surprinde, înțelege tot și îl ucide, ascunzându-l în mantaua lui. Giorgetta revine, încercând să își împace soțul. Dar acesta ridică mantaua, oferind femeii spectacolul groaznic al morții lui Luigi.

* Nicolae Negrea, Cartea spectatorului de operă, Editura Muzicală a Uniunii Compozitorilor, București, 1958